نویسنده: admin

0

اصرار اقلیتی غیر مردمی در سینما (بر جدایی از مردم و انقلاب) موجودیت سینما را به خطر نمی ­اندازد؟

جریان انحصارطلب و غیرمردمی حاکم بر سینمای ایران با رویکردی یکسویه و منفعت‌طلبانه، مانع پیشرفت واقعی این هنر-صنعت شده است. این گروه که با استفاده از نفوذ در باندهای قدرت و بهره‌گیری از ضعف مدیریتی، بر جدایی از اکثریت مردمی و ارزش‌های انقلاب اسلامی اصرار می‌ورزد، در عمل به تهدیدی برای موجودیت سینما تبدیل شده است. شواهد نشان می‌دهد این جریان با تولید آثار بدون مجوز، تمرکز بر تم‌های مخالف، و عدم همراهی با دغدغه‌های مردمی، خود را از بدنه جامعه جدا کرده است. در حالی که حتی سینمای هالیوود به جنایات صهیونیستی اعتراض می‌کند، این گروه ترجیح می‌دهد سکوت کند. پیامدهای این رویکرد شامل از دست دادن بازار داخلی، وابستگی به بودجه‌های خارجی، انزوای فرهنگی و کاهش اعتبار اجتماعی است. موفقیت‌های جشنواره‌ای نمی‌تواند جایگزین ریشه‌داشتن در خاک وطن شود. راه نجات، بازنگری در اهداف و عملکردها و گفتگوی فرهنگی با اکثریت جامعه است. تنها از این طریق می‌توان به بقای مؤثر در عرصه سینمای ایران امیدوار بود.
ادامه دارد…

0

سینما، پلی برای معرفی اخلاق و یکتاپرستی پیامبر اسلام

مهدی عظیمی میرآبادی، تهیه‌کننده سینما، در گفت‌وگویی بر ظرفیت عظیم سینما در انتقال پیام‌های الهی و آموزه‌های اخلاقی پیامبر اسلام تأکید کرد. او گفت: جریان غالب سینمای جهان با نگاهی اومانیستی و مادی‌گرایانه حرکت می‌کند و همین امر بازتاب شخصیت‌های کامل الهی مانند حضرت محمد (ص) را با مشکل مواجه کرده است.
وی با اشاره به پرداخت گسترده به حضرت مسیح در سینمای غرب در مقابل آثار محدود درباره پیامبر اسلام، توضیح داد که نمایش عظمت این شخصیت الهی نیازمند نگاهی ویژه و به دور از تحریف است. به گفته او، سینما می‌تواند با تمرکز بر آموزه‌های اخلاقی، عدالت‌خواهی و یکتاپرستی که محور رسالت پیامبر بود، الگویی برای جامعه بسازد و در ایجاد وحدت اسلامی و مقابله با اسلام‌ستیزی مؤثر باشد.
عظیمی میرآبادی در پایان خاطرنشان کرد که با اراده و نگرش درست، مانند برخی آثار برجسته داخلی، می‌توان از توانایی سینما برای انتقال این مفاهیم عمیق بهره برد.

0

نگاه ها به زن برگرفته از نگاه غرب به زن است

در نشستی که با حضور سینماگران در پایگاه خبری «حیات» برگزار شد، به بررسی نقش زن در سینما و چرایی این سوال که چرا پس از سال‌ها زن انقلابی در سینمای ما نقشی ندارد، پرداخته شد. این نشست با حضور شفیع آقامحمدیان، داریوش یاری، فاطمه پوریامین و مهدی عظیمی میرآبادی برگزار شد.

0

روایت فتح «نادر» در گفتگو با قدس آنلاین

مهدی عظیمی میرآبادی، تهیه‌کننده سینما و مدیرعامل سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با اشاره به تأثیرات نادر طالب‌زاده بر جبهه فرهنگی انقلاب می‌گوید: به نظرم مرحوم طالب‌زاده فردی است که بی‌اغراق باید او را هم‌تراز شهید آوینی قلمداد کرد. ایشان یک ویژگی مهمی در حیات حرفه‌ای خود داشت؛ اینکه خودش این مسیر را انتخاب کرده بود. 

0

تبیین استراتژی برای رسیدن به وحدت میان اهل تسنن و تشیع در سینما امری ضروری است

سینماپرس: مهدی عظیمی میرآبادی گفت: تبیین استراتژی برای رسیدن به وحدت میان اهل تسنن و تشیع در سینما امری ضروری است که متأسفانه این مسأله مهم هیچ گاه توسط مدیران و سیاست گذاران سینمایی مورد توجه قرار نگرفته است.

0

جشنواره فیلم فجر تبدیل به ویترین شده است/ لزوم توجه بیشتر به بخش بین‌الملل

مهدی عظیمی میرآبادی تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار سینما صبا با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر اتفاقی ارزشمند برای سینما است، گفت: به ذاته فستیوال فیلم فجر اتفاقی مطلوب برای سینما محسوب می‌شود اما آن چیزی که مدنظر قرار نمی‌گیرد هدفگذاری‌هایی است که برای این رویداد در نظر گرفته شده است.

0

سینمای خانوادگی نداریم

مهدی عظیمی میرآبادی مدیر فرهنگی و تهیه‌کننده سینما معتقد است علیرغم ساخت معدود فیلم‌های خانوادگی، سینمای خانواده جریان غالب سینمای ایران را تشکیل نمی‌دهد و این ناشی از نگاه رویکردی به موضوعات است.

0

جریان غالب مستندسازی کشور با اهداف برخی جشنواره‌ها متفاوت است

مهدی عظیمی میرآبادی دبیر پیشین جشنواره فیلم مقاومت و تهیه‌کننده سینما درباره جشنواره «سینماحقیقت» به خبرگزاری پانا گفت: جشنواره «سینماحقیقت» به فیلم مستند به صورت حرفه‌ای و متمرکز می‌پردازد و به همین دلیل بسیار قابل احترام و مورد اعتناست و باید به آن توجه بیشتری شود.

0

ژانر و مخاطب؛ فاکتورهای موفقیت در سینمای حرفه‌ای است

مهدی عظیمی میرآبادی، مدیرعامل سابق انجمن سینمای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حاشیه حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: فیلمسازی‌ صرف برای حضور در جشنواره‌ها، فعال و مولد نیست؛ فیلمسازی در سینمای حرفه‌ای موفق است که در ژانرهای مختلف و با نگاه به جذب مخاطب کار کند.